KEMPEN KESEDARAN COVID-19
========================================
.
PENGANJUR :
Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia (KKMM)
.
========================================
OBJEKTIF PERTANDINGAN
========================================
? Mengajak masyarakat umum dalam menyemarakkan dan mengamalkan Kempen Kesedaran COVID-19.
.
? Peluang dan ruang bagi semua rakyat Malaysia di dalam dan di luar negara untuk sama-sama turut berkarya.
.
================================
SYARAT DAN TERMA PERTANDINGAN
================================
✅Penyertaan adalah percuma dan terbuka kepada seluruh warganegara Malaysia yang berumur 15 tahun ke atas kecuali keluarga dan ahli jawatankuasa penjurian pertandingan.
.
✅Peserta boleh menghantar seberapa banyak penyertaan. Walau bagaimanapun, hanya satu logo dan tagline sahaja akan dipilih sebagai pemenang.
.
✅Semua ciptaan mestilah asli dan tidak diceduk/ditiru/diciplak dari mana-mana logo dan tagline tempatan mahupun dari luar negara.
.
✅Semua logo dan tagline yang diterima oleh urus setia pertandingan akan menjadi hak milik KKMM dan tidak akan dikembalikan.
.
✅KKMM adalah berhak ke atas logo dan tagline yang terpilih sama ada untuk dipinda atau diubahsuai bagi maksud untuk digunakan atau dipamerkan ataupun dicetak dalam mana-mana
acara atau majlis rasmi.
.
✅Semua penyertaan perlu e-mel kepada:
logo.covid-19@kkmm.gov.my
.
==========================================
SPESIFIKASI REKA BENTUK LOGO DAN TAGLINE
==========================================
.
1️⃣ Logo dan tagline mestilah baharu dan asli serta tidak mengandungi unsur atau elemen yang boleh dianggap sensitif dan boleh menyinggung mana-mana pihak.
.
2️⃣ Penganjur tidak akan bertanggungjawab sekiranya terdapat sebarang tuntutan daripada pihak ketiga.
.
3️⃣ Penyertaan akan terbatal sekiranya didapati hasil karya yang dikemukakan tidak asli/ciplak.
.
4️⃣ Reka bentuk hendaklah dihasilkan di dalam lingkungan petak bersaiz A4 (ukuran 21cm x 29.7cm) berwarna putih dalam komputer grafik dalam bentuk “softcopy” menggunakan format PDF atau JPEG dengan resolusi minimum 1280 x 960 atau menggunakan perisian yang bersesuaian.
.
5️⃣ Pereka hendaklah memberi rasional ke atas reka bentuk logo dan simbol serta warna yang digunakan.
.
6️⃣ Reka cipta logo adalah bebas dan pilihan warna adalah tidak terhad.
.
7️⃣ Konsep Kempen Kesedaran COVID-19 hendaklah menarik, jelas, mudah dan kemas.
.
8️⃣ Ciptaan tagline tidak melebihi 20 huruf dan dalam Bahasa Malaysia sahaja.
.
========================
MAKLUMAN PENYERTAAN
========================
.
Setiap peserta hendaklah mengisi maklumat yang lengkap dan jelas seperti berikut:
.
➡️ Nama Penuh;
➡️ Nombor Kad Pengenalan;
➡️ Alamat Penuh;
➡️ Nombor Telefon; dan
.
➡️ Penyertaan hendaklah dihantar dalam bentuk soft copy melalui e-mel (dalam format PDF atau jpeg)
➡️ Penyertaan dibuka mulai 1 Julai 2020 (Rabu) hingga 10 Julai 2020 (Jumaat) sebelum pukul 12:00 tengah malam.
➡️ Sebarang penyertaan yang diterima selepas 10 Julai 2020 tidak akan dilayan oleh pihak urus setia.
➡️ Untuk keterangan lanjut, sila layari seperti laman sesawang berikut:
.
.
➡️ Pastikan tajuk e-mel tertulis “Pertandingan Mencipta Logo dan Tagline Kempen Kesedaran COVID-19”
➡️ Segala kos penyertaan pertandingan atas tanggungan peserta.
➡️ Logo dan tagline Kempen Kesedaran COVID-19 akan dilancarkan sebelum akhir Julai 2020.
.
? Pemenang akan dimaklumkan oleh pihak urus setia melalui telefon, surat atau e-mel.
.
? Hadiah Pemenang:
o Tempat Pertama = RM5,000;
o Tempat Kedua = RM3,000 dan;
o Tempat Ketiga = RM1,000.